4x supersnelle en simpele ontbijtjes

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Gitte Hessels
Gitte
Hessels

Ontbijten is heel belangrijk. Geen tijd? Onzin! Voor een lekker ontbijtje hoef je namelijk écht niet eerder op te staan. Vaak staat het binnen no-time op tafel.

Is ontbijten écht zo belangrijk? Ja!
Als je ’s ochtends wakker wordt heb je een paar uur niet gegeten. Je hebt dan niet zo veel energie. Met een goed ontbijt breng je je energieniveau weer omhoog en zet je je darmen weer aan het werk. Met de energie die je haalt uit je ontbijt kun je je bovendien beter concentreren op school, én heb je de rest van de dag minder trek in (zoete) tussendoortjes. Indirect heeft wel of niet ontbijten dus ook invloed op je gewicht. Ontbijten is gezond, maar... niet ieder ontbijt is gezond. Melk met chocopops bijvoorbeeld; dat is niet het meest voedzame ontbijt van de wereld. Een goed en gezond bestaat uit koolhydraten en vezels (uit brood, muesli of havermout), eiwitten en calcium (uit melk, yoghurt, kaas of ei) en vitamines (uit fruit of groente). 

1. Bananenpannenkoeken 
Deze bananenpannenkoekjes zijn anders dan de kleffe, grote pannenkoeken die je 's avonds misschien weleens eet. Ze zijn luchtig, licht en klein. En een beslag maken van bloem, ei en melk is niet nodig: aan een bananenprakje heb je genoeg.

2. Avocadobammetje
Upgrade je kleffe pittenboterham met pindakaas naar een krokant geroosterd bammetje met romige, geplette avocado, afgemaakt met plakjes hardgekookt ei, een snufje zout en wat peper. Gezond, origineel, supersnel en simpel!

3. Ontbijtbananasplit
Een bananasplit is een lekker toetje, maar kan ook een prima ontbijt zijn. Vul je banaan niet met ijs maar bolletjes stevige, volle yoghurt, en maak 'm af met ingrediënten waar jij zin in hebt: nootjes, meusli of honing. Of snippers pure chocolade, dat is ook gezond!

4. Drinkontbijt
Krijg je 's ochtends geen hap door je keel? Maak dan eens zelf een drinkontbijt. Bevalt het? Laat die pakken met to-go ontbijtjes uit de supermarkt voortaan dan lekker staan. Want die zijn eigenlijk helemaal niet zo gezond en bevatten stiekem veel meer suiker.

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren