mcnugget saus

Uren in de rij voor... McNuggets-saus

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Redactie
7Days

Soms vind je iets gewoon heel erg lekker en doe je net iets harder je best om dat te krijgen. Dat gebeurde dit weekend ook in de Verenigde Staten: mensen stonden urenlang in de rij. Waarvoor? Nou, voor een zakje saus voor op hun McNuggets.

De saus was opeens weer populair door een aflevering van de Amerikaanse animatieserie Rick and Morty. De geschifte wetenschapper Rick roept daarin dat hij maar één ding wil: ‘Mulan McNuggets Sauce’. In 1998 kwam de Disney-film Mulan uit en McDonald's vierde dit toen met een speciale Chinese dipsaus voor hun McNuggets. De saus was een groot succes. Niet alleen Rick vond hem erg lekker. Ook veel andere mensen vonden dat. Ondanks dat het zo'n grote hit was, werd de saus na een tijdje weer uit de restaurants gehaald.

Gratis reclame

Tot afgelopen zaterdag. McDonald's had het heel slim gedaan want de geliefde saus was alleen op speciale plekken en maar 24 uur te krijgen. Ze dachten: hoe zeldzamer iets is, hoe harder de fans hun best zouden doen om hem te krijgen. En hoe meer aandacht er zou komen voor McDonald's, hoe meer gratis reclame voor de fastfoodketen. Wat ze niet had kunnen bedenken was dat hun verkooptruc zo goed zou werken. De rijen waren veel langer dan ze hadden verwacht en in de meeste restaurants was de saus al binnen een paar minuten uitverkocht. Het gevolg: huilende kinderen en veel boze en teleurgestelde reacties op Twitter.

Stunt

Ondanks de boze reacties kun je je afvragen of het helemaal mislukt is. Want veel kranten schreven over de stunt. En ook wij hebben in dit stukje meerdere keren de naam McDonald's genoemd.

Dit artikel werd geschreven door Katrien Hoekstra.

Vond je dit interessant? Lees dan ook eens 7 vragen over groente kweken op Mars of 7 smoothies die te mooi zijn om op te eten.

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Volg ons via WhatsApp, Snapchat, Facebook of Instagram. Of neem een proefabonnement op de krant!

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren