Bosch

Rampage: Big Meets Bigger

3.5
Rampage: Big Meets Bigger
Brad Peyton
Dwayne Johnson, Naomie Harris

Heb jij alle delen van King Kong gezien én ben je gek op actiefilms? Dan mag je Rampage: Big meets Bigger echt niet missen. Groot is groter dan ooit in deze film over reusachtige dieren die de straten van Chicago terroriseren.

Onderzoeker Davis Okoye heeft een hechte band met George, een zeldzame albino gorilla die hij al vanaf de geboorte verzorgt. De twee communiceren in gebarentaal en zijn elkaars beste vrienden. Maar door een genetisch experiment verandert de rustige George in zeer agressieve en immens grote aap. Hij breekt uit zijn verblijf en zelfs Davis kan hem niet meer stoppen.

Tegengif

Helaas is George niet het enige dier dat een transformatie heeft ondergaan: meer reusachtige beesten trekken alles en iedereen die ze tegenkomen aan flarden. Davis gaat samen met een geneticus op zoek naar een tegengif om de dieren te stoppen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. En áls het hem al lukt om de wereld te redden van de reusachtige monsters, verliest hij daarmee dan zijn beste vriend George.

Vliegende wolf

Rampage: Big meets Bigger zit bomvol actie. Van helikopters die uit de lucht worden gerukt door een gigantische vliegende wolf tot een krokodil die een wolkenkrabber van 85 verdiepingen beklimt. Je kunt het zo gek niet bedenken of het gebeurt. De spannende scènes zitten vol onverwachte momenten en de nodige grappen. Voor een actiefilm heeft Rampage een prima verhaal maar de ontknoping hangt van iets te veel van toevalligheden aan elkaar om geloofwaardig te zijn. Dat de film in 3D is, is echt een toevoeging. In de bioscoop voel je je naast die reusachtige wezens kleiner dan ooit.