Girl power

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Annemarie
Terhell

Grofgebreide oversized truien, shabby topjes, strakke zwarte broekjes. Brandy Melvill, een vrij onbekend Italiaans label, is binnen een paar jaar groot geworden in de VS door Instagram. Twintig Amerikaanse tieners hebben daarvoor gezorgd.

Ze worden door het bedrijf betaald om zelf leuke items uit de collectie te kiezen en ideeën aan te dragen voor nieuwe kleding. Met een fotograaf gaan ze op stap, de leukste plaatjes worden op Instagram gezet. Daarmee trekken ze een heleboel volgers en nu is het merk plotseling booming.

Opmerkelijk: Er is geen jongenslijn, en alle kleding wordt maar in één maat verkocht. 'One size fits most', is het idee. Dat zal niet altijd opgaan, want de meisjes op de foto’s zijn van die geluksvogels met lang blond haar en dunne benen. Maar toch.

Leuk dat jongeren zelf zoveel invloed hebben op hun modebeeld en dat ze voor iets heel anders gaan dan de eeuwige hoodies van Abercrombie & Fitch. Nu is het tijd voor een nieuw label met een maatje meer. Met Instagram is ook dat toch zo gepiept?

(28 oktober 2014)
DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren