Noor de Groot

Hoe Noor de Groot Queen of Jetlags werd

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Charlotte
Goldhoorn

Influencer word je niet van de ene op de andere dag. Noor de Groot hield al lange tijd een blog bij voordat ze wereldfaam kreeg als Queen of Jetlags. Hoe ze Instagramkoningin werd en wat daaraan vooraf ging, lees je nu in haar boek Queen of Jetlags. Daarin staan ook tips voor iedereen met dezelfde ambities.

Noor de Groot ziet haar Instagramaccount als een museum, schrijft ze in haar boek. ‘Een kleurrijk, stijlvol en beetje artistiek museum’, vertelt ze. Die vergelijking met een museum is niet zo gek, want voordat De Groot de hele wereld overvloog met haar vriend, dj Sander Kleinenberg, was ze al begonnen aan de studie museologie. Als ze van Queen of Jetlags niet haar werk had kunnen maken, was ze waarschijnlijk bij een veilinghuis gaan werken. ‘Of als curator in een museum of als fotograaf’, zegt ze. Want foto's maken, dat kan ze. ‘Het is altijd al een passie geweest. Dus toen ik met Sander mee op tournee ging, deelde ik foto's daarvan op Facebook. Maar ik wilde mijn vrienden en familie niet irriteren met zoveel foto's, dus ben ik zeven jaar geleden een blog begonnen. Door al het reizen noemde iedereen me de queen of jetlags, dus vandaar de naam.’

Moeilijke puber

Dat ze zo succesvol zou worden, was op de middelbare school niet vanzelfsprekend. ‘Ik was een heel vervelende puber. Ik was heel moeilijk en ben van scholen gestuurd.’ Uiteindelijk belandde ze op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen. ‘Ik vond de gevestigde orde gewoon niet zo inspirerend. Ik wilde mijn eigen dingen doen, mijn eigen dingen ontdekken. Niet het pad volgen dat er van je wordt verwacht op die leeftijd.’ Nu is ze allang niet meer zo rebels. ‘De omslag kwam toen ik volwassen werd. Toen merkte ik dat mijn gedrag me niet veel verder zou brengen. Ik doe nog steeds heel erg waarin ik zelf geloof, maar ik steek geen prullenbakken meer in de fik. Je kunt beter iets zoeken waar je positief je energie en creativiteit in kwijt kunt, dan je te focussen op de negativiteit die je aan school verbindt.’

View this post on Instagram

I LICKED IT SO IT’S MINE 😛😂

A post shared by NOOR DE GROOT (@queenofjetlags) on

Hard werken

Doen waar ze in gelooft heeft haar zo ver gebracht, denkt De Groot. Ze werkt nu samen met merken als Chanel en Dior, maar ook met Levi’s en Van Haren. ‘Ik ben er gekomen door hard te werken, mooie content te maken en mezelf te blijven. Dat is het allerbelangrijkste om succesvol te worden. Je moet iets doen omdat je het leuk vindt, niet omdat je gratis kleding wilt krijgen. Dat krijg je ook niet zomaar. Je moet je eerst bewijzen door hard te werken en mooie content te maken.’ Hoe je die mooie content dan maakt? Daar geeft De Groot tips voor in haar boek. ‘Ik wilde graag een fysieke herinnering hebben aan al die digitale content. Het is een mooi boek met herinneringen geworden.’

Queen of Jetlags, Noor de Groot. Prometheus, € 20, 224 blz.
 

Anderen lazen ook: Queen of Jetlags: 'Bovenaan mijn bucketlist staat Japan'

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Volg ons via WhatsApp, Snapchat, Facebook of Instagram. Of neem een proefabonnement op de krant!

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren