Pim op werkweek in Griekenland

Sandra van de Wiel
Sandra
van de Wiel

Pim (17) uit Amsterdam is in Griekenland. Samen met tientallen medeleerlingen gaat hij daar onder andere vluchtelingen helpen. En speciaal voor ons houdt hij een dagboek bij.

Maar... de afgelopen dagen was er vooral tijd om Athene te ontdekken. 'Vrijdag gingen we vroeg op pad, om 8.00 uur stonden we buiten en gingen we richting de Akropolis. Daar was het toen al ontzettend druk! Het uitzicht was geweldig vanaf daar. Het was ontzettend druk maar wel heel mooi. Daarna hebben we rondgelopen door de stad.'

Bij de Akropolis

Akropolis

Toneelstuk opvoeren

'Zaterdag begon met een bezoek aan de Agora, het sociale centrum van Athene. Daarna zijn we met de bus naar het kanaal van Korinthe gegaan, een spectaculair kanaal dat is gegraven om de scheepsvaart te optimaliseren. Egypte had er al één in de vorm van het Suez-kanaal en Griekenland bleef dus niet achter. Toen zijn we met de bus naar het Epidaurus gegaan, een stad die bekend staat om de heiligdommen van Asclepius. Dit theater is door de Grieken zo ontworpen dat je vanuit het midden van de cirkel met normale stem iedereen in het publiek kan bereiken. Twee van de organisatoren van de sponsorloop, Madelief en Saar, hebben hier een toneelstuk opgevoerd.'

kanaal van korinthië
Het kanaal van Korinthe

Epidaurus

Speelgoed inslaan

'Aan het einde van de dag zijn we naar Navplion gegaan, waar we ook overnachten. Hier hebben we (met geld van de leerlingen uit onze reisgroep) speelgoed, ballen, kleurpotloden en papier gekocht voor de vluchtelingen in Thermopylae. Daar gaan we dinsdag naartoe.'

Navplion

cadeaus vluchtelingen

Bijzondere uitzichten

'Zondag zijn we om 8:00 uur vertrokken naar Mycene, waar we de burcht en een graftombe hebben bezocht. De burcht was vooral heel bijzonder door het prachtige uitzicht. Daarna zijn we naar een dorpje gereden waarvandaan we een wandeling van vijf uur maakten door de Lousios-kloof. Ook hier was het vooral het uitzicht wat het ontzettend speciaal maakte.'

graftombe
Een graftombe bij de burcht van Mycene

Meer van Pim:
- Deel 1: 'We hebben geld opgehaald voor vluchtelingen.'

Anderen lazen ook: Op reis zonder ouders of Pampa (15) reist al zijn hele leven de wereld over

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Volg ons via WhatsApp, Snapchat, Facebook of Instagram. Of neem een proefabonnement op de krant!