Meldpunt voor kapotte spullen

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Ronja Kool
Ronja
Kool

Je kent het misschien wel: je hebt net een nieuwe smartphone en na een paar weken is hij al kapot. Dit gebeurt volgens de consumentenbond te vaak met teveel spullen. Maar er is goed nieuws: op de site ‘Te snel kapot’ kunnen mensen aangeven welke producten niet lang na de aankoop al aan diggelen liggen.

Het speciale meldpunt van de Consumentenbond moet duidelijk maken welke merken en producten te snel stuk gaan. Op die manier kunnen mensen zien welke spullen ze beter niet kunnen kopen. De bond gaat na veel meldingen over een bepaald product in gesprek met de makers met de vraag of ze de producten willen verbeteren. Als zij niet luisteren en de spullen van slechte kwaliteit blijven waarschuwt de bond mensen voor hun merk of product.

6000 meldingen

In België opende vorig jaar een vergelijkbaar meldpunt. Binnen een jaar kwamen er meer dan 6000 meldingen binnen. Check dit filmpje om te zien hoe het Vlaamse meldpunt precies werkt: 

Meldpunt “Te Rap Kapot”: samen voor een langere gebruiksduur!

Anderen lazen ook: 'Tweedehands spullen? Gatver!'

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Volg ons via WhatsApp, Snapchat, Facebook of Instagram. Of neem een proefabonnement op de krant!

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren