Nederlandse vlogster in hoofddoekreclame van D&G

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Sandra van de Wiel
Sandra
van de Wiel

Ken je Ruba Zai al? De 23-jarige vlogster uit Rotterdam timmert flink aan de weg: ze is sinds kort het gezicht van de nieuwe moslimalijn van modemerk Dolce & Gabbana.

Met verschillende hoofddoeken en abaya's (gewaden) is Ruba de komende tijd te zien in de reclames van het bekende Italiaanse kledingmerk. Op Instagram deelde ze de afgelopen dagen een paar exemplaren.

Fotoshoot

Het Dolce & Gabbana-avontuur begon een paar maanden geleden, toen ontwerper Stefano Gabbana de vlogster begon te volgen op social media. 'Ik ontving een bericht van zijn team. Ze zeiden dat Stefano had gevraagd om contact met mij op te nemen, omdat hij gek op me is en graag wil samenwerken', vertelt het nieuwe model aan de NOS.

Voor de fotoshoot vloog Ruba naar Marrakech. 'En dat was geweldig. Het was wel voor het eerst dat ik niet heb kunnen genieten van Marrakech zelf. We waren zó druk bezig. Maar het is supermooi om zoiets te doen.'

Wie is Ruba?

Ruba Zai is een populaire vlogster en weet alles over hoofddoeken. Haar doel is om de hoofddoek populair te maken. 'Dat probeer ik dus ook met zo'n campagne. Een hoofddoek past ook gewoon bij een luxe merk. Het is heel normaal en het hoort bij het straatbeeld. Mensen zijn het nu wel gewend dat mensen een hoofddoek dragen.'

In filmpjes op haar YouTube-kanaal legt ze uit hoe je een hoofddoek op allerlei manieren kunt dragen. Maar het populairst is de moslima op Instagram, daar heeft ze sinds kort een miljoen volgers. Vooral in West-Europa, het Midden-Oosten en de Verenigde Staten is Ruba populair.

Easy Hijab Styles for Beginners! | HIJAB TUTORIAL

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Meld je aan voor onze gratis WhatsApp-dienst, download onze gratis nieuws-app of neem een proefabonnement op 7Days!

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren