Snapchat

Snapchat en Spotify ingezet bij Europese verkiezingen

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Charlotte
Goldhoorn

De Europese Unie doet er alles aan om jongeren te laten stemmen tijdens de Europese verkiezingen die plaatsvinden tussen 23 en 26 mei. Op Spotify is daarom een speciale playlist aangemaakt en via Snapchat krijgen gebruikers onder andere speciale filters.

Bij de vorige Europese verkiezingen stemde slechts 28 procent van de 18-24-jarigen. Dat moet anders, vindt de Europese Unie. Daarom is dit jaar een grote stemcampagne opgezegd. Op ikstemdezekeer.eu kunnen jongeren zelf activiteiten aanmelden die ze organiseren rondom de Europese verkiezingen.

Speciale playlist op Spotify

Spotify-gebruikers van 18 jaar en ouder krijgen de komende dagen een advertentie te zien die hen aanspoort om te gaan stemmen. De muziekdienst heeft ook een speciale playlist gemaakt met liedjes uit alle 28 lidstaten van de Europese Unie. Namens Nederland staat Arcade van Duncan Laurence erin.

Filters en bitmoji op Snapchat

Ook Snapchat spoort gebruikers aan om te gaan stemmen bij de Europese verkiezingen. In de app zitten de komende dagen speciale filters, lenzen, stickers en bitmoji. Wie een van deze tools gebruikt krijgt op de SnapMap een ‘I voted’-actionmoji.

Anderen lazen ook: De Europese Unie voor beginners.

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Volg ons via WhatsApp, Snapchat, Facebook of Instagram. Of neem een proefabonnement op de krant!

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren