Filmrecensie: All You Need Is - heel veel - Love

All You Need Is Love

3
All You Need Is Love
Will Koopman
Met o.a.:
Fedja van Huêt, Frank Lammers, Bracha van Doesburgh, Waldemar Torenstra

Bij All You Need Is Love denk je waarschijnlijk meteen aan Robert ten Brink met alle bijbehorende herenigingen en liefdesverklaringen. Maar don’t worry, dit is geen filmversie van het bekende tv-programma. Het draait vooral om de verhalen eromheen.

Met een titel als All You Need Is Love weet je precies wat voor soort film je krijgt. In elke verhaallijn komt die love in meer of mindere mate voor. Zo slaat een tv-presentator (de Robert ten Brink in het verhaal) op de vlucht vlak voor de opnames van de jaarlijkse kerstspecial. Wat de makers van het tv-programma natuurlijk een heleboel stress en extra werk oplevert. Verder zie je een dirigent die niet alleen druk is met het instuderen van een nieuw kerstnummer, maar ook met het geheimhouden van een affaire. Een beveiliger die haar werk heel serieus neemt, maar ondertussen verliefd wordt op een beroemde rapper bij wie ze de fans bijna van hem af moet slaan. Een bejaarde vrouw die thuiszorg krijgt van iemand die ze niet echt vertrouwt. En een kersverse weduwe die een jeugdliefde weer wil zien, nadat ze hem destijds zelf had afgewezen.

Voorspelbaar

De verhalen komen steeds wisselend aan bod. Een bekend recept uit andere decemberfilms als Alles Is Liefde en het Britse Love Actually. Die afwisseling zorgt ervoor dat het nooit saai wordt. Hoewel alle verhalen zich in de periode vóór Kerstmis afspelen, draait het daar niet alleen maar om. Dat maakt de film ook geschikt voor de minder grote decemberliefhebber. Verwacht alleen geen onverwachte wendingen of een verrassend eind. Bij een film als deze hoort een happy end en dat krijg je dan ook.

Voorproefje

Er is natuurlijk weer een heel blik BN’ers opengetrokken voor deze film, maar er spelen ook een aantal iets minder bekende acteurs in mee. Zoals Susan Radder (in 2016 genomineerd voor 7Days Jongere van het Jaar) die de norse puber Lily speelt. Of Trudy Labij die met haar vertolking van de wat racistische Tilly vaak op de lachspieren werkt. All You Need Is Love is geen film die lang blijft hangen, maar wel een fijne ‘wegkijkfilm’ om alvast in kerststemming te komen. Of… als voorproefje op de enige echte kerstspecial van All You Need Is Love op kerstavond.

All You Need Is Love | 6 december in de bioscoop