Filmrecensie: Misfit 2

Misfit 2

3.5
Beeld Misfit 2
Erwin van den Eshof
Djamila, Niek Roozen, Jolijn Henneman

Na het succes van de eerste Misfit-film is er nu een vervolg. Ondanks over de top- personages en cliché verhaallijnen is dit tweede deel verrassend grappig.

In Misfit 2 keren de leerlingen van het Hoogland College terug naar school. Het lijkt wel alsof er niets is veranderd. De Misfit-squad bestaat nog steeds uit buitenbeentje Julia en haar beste vrienden Nick, Magenta en Ricardo. Ook de populaire VIP-squad maakt nog altijd iedereen het leven zuur.

Dromen volgen

Waar Julia in het eerste deel haar plankenkoorts nog moest overwinnen, is ze nu niet meer te stoppen. Samen met Nick mag ze het Hoogland College vertegenwoordigen bij de muzikale scholenwedstrijd Thumbs. Ze moeten het opnemen tegen de prestigieuze talentenschool, het Olympus College. Maar dan stapt Nick over naar het Olympus om daar zijn dromen te volgen en haalt zijn nieuwe klasgenoot Babette hem over om met háár mee te doen aan de wedstrijd. Alsof dat nog niet erg genoeg is neemt Sterre - de leider van de VIP-squad - Nicks plaats in en moet Julia noodgedwongen samenwerken met haar grootste rivaal.

Boeiend tot het eind

MeisjeDjamila speelt opnieuw de hoofdrol, maar daarnaast is er een heel blik nieuwe youtubers open getrokken om in deze film te spelen. Vooral Jeremy Frieser valt op en acteert verrassend goed. De meeste personages zijn behoorlijk over de top, maar irritant wordt het nooit. En doordat je de VIP-squad van een andere kant krijgt te zien is het geen kopie van het eerste deel. Door het tempo waarin humor- en dramascènes elkaar afwisselen, blijf je - ondanks de voorspelbaarheid - toch tot het einde geboeid zitten kijken.

MISFIT 2 TRAILER - WIN VRIJKAARTEN

Vond je dit interessant? Lees dan ook eens deze recensies.

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Volg ons via WhatsAppFacebook of Instagram. Of neem een proefabonnement op de krant!