Dammers

Repelsteeltje en de blinde prinses (8+)

4
Poster Repelsteeltje en de blinde prinses
(8+)
Wart Kamps, Kim van Zeben, Joke Tjalsma, Judith van den Berg

Een klassiek sprookje verweven met een koninklijke affaire van lang geleden. Daar huppel je niet direct voor naar het theater. Maar wel als Theater Rotterdam het aan elkaar knoopt. Dat hun versie van Repelsteeltje ongelooflijk goed is, kan zelfs een blinde prinses zien.

Repelsteeltje woont samen met zijn vrouw in een hol onder Paleis Soestdijk. Ze willen dolgraag een kindje, maar dat lukt maar niet. Dus als Repelsteeltje de dochter van de varkenshoeder uit de brand helpt met zijn toverkunsten, laat hij haar beloven dat zij hem als dank haar eerste kind zal geven. En laat die nu van Paleis Soestdijk komen waar koningin Juliana woont met haar man prins Bernhard, die nogal graag de bloemetjes buitenzet… Het aardmannetje is trouwens niet de enige die kan toveren. Aan de paleisdeur verschijnt Greet Hofmans, die beweert prinses Marijke van haar slechtziendheid af te kunnen helpen.

Toptheater

Wie vaker een voorstelling van Theater Rotterdam heeft gezien, weet dat dit gigantisch uit de hand gaat lopen. Repelsteeltje is dan ook gemaakt volgens vertrouwd recept. De decors zijn weer adembenemend (als uit een 3D-viewmaster), de liedjes leuk (dit keer bewerkingen van Duitse hits, want ja… prins Bernhard is Duits) en de personages hilarisch (met extra lof voor Kim van Zeben als Juliana). Repelsteeltje is dan misschien niet zo gierend grappig als voorgangers Snorro, De Gelaarsde Poes en Hamlet, maar je bent nog altijd verzekerd van 2,5 uur lollig toptheater.

Repelsteeltje en de blinde prinses (8+) is tot half april te zien. Kijk voor de speellijst op www.theaterotterdam.nl