Eindexamenklachten over Kinderen voor Kinderen en meer

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Govrien Oldenburger
Govrien
Oldenburger

Misschien zijn het wel de enige scholieren die zín hebben in de examens: de medewerkers van de eindexamenklachtenlijn! Sterre (17) doet zelf pas volgend jaar eindexamen, maar nu is ze klachtenbaas van het LAKS. 'Hier heb ik maanden naar uitgekeken!' 

'We horen hier de gekste dingen', vertelt Sterre. 'Wespen en duiven die naar binnen vliegen, een pauw die te veel geluid maakt, een liedje van Kinderen voor Kinderen dat ineens hard door de speakers galmt...' Elke klacht wordt uitgezocht door haar belteam. Als inhoudelijke fouten kloppen, geven ze die door aan het College voor Toetsen en Examens. Voor klachten over een school nemen ze contact op met de school zelf.

29.000 klachten

Het allerdrukst waren haar medewerkers tot nu toe met het examen Nederlands. Volgens Sterre wordt elk jaar veel geklaagd over Nederlands. 'Dat komt doordat je teksten vaak op andere manieren kunt interpreteren dan in het antwoordmodel staat.' Maar dit jaar was het wel érg druk: ze kregen 29.000 klachten binnen. Dat terwijl haar belteam elke dag uit acht a negen scholieren bestaat. 'Ja dat was wel druk.'  

Zin in herkansingen

`Ik heb me enorm op deze drie tijd verheugd, omdat we met zijn allen gezellig samen werken, lunchen en avondeten. Hierna verheug ik me op de herkansingen.´ 

Altijd op de hoogte blijven van nieuws dat voor jongeren interessant is? Meld je aan voor onze gratis WhatsApp-dienst, download onze gratis app of neem een proefabonnement op de krant!

 

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Reageren

Gerelateerde Berichten